fredag 19 december 2008

Vilken födelsedag!


Idag har jag alltså fyllt år, hur många behöver vi inte orda om här... men däremot ska vi absolut orda om vilken underbar dag det har varit, troligtvis min absolut bästa födelsedag någonsin.
Vi vaknade som vanligt vid halvnio och gick till frukostbuffén. Där visade det sig att de hade dukat upp ett speciellt fint bord bara för oss med fin duk och orchidéer. Han som häller upp kaffe åt mig är en helt underbar person här på hotellet som faktiskt heter X och det var han som hade gjort i ordning allt efter ett litet samtal med Eddie ;) Efter att ha suttit och ätit där i godan ro på den lilla terassen, under en klarblå himmel och strålande sol dyker plötsligt hela personalen upp med tårta och sjunger Happy Birthday av hela sitt hjärta :) Helt underbart! Eddie filmade där så jag tror inte att han hann ta foton men det var så gulligt och fint av dem :)



Dagen spenderades sen vid havet på vår strand vid hotellet som är helt underbar... och ja, det är min kära man som ligger där och steker... (trots att han inte behöver om man säger så).


Vattnet var riktigt smaragdgrönt och klart och som vanligt var det bara att njuta :)


Efter några timmar där bestämde vi oss för att ta en promenad längs den oändliga stranden för att gå och luncha på ett ställe som ligger längs stranden som är jättefint. Maten är jättegod och billig och utsikten är magnifik.











Här sitter vi alla uppradade
Efter en god lunch badade vi lite till innan vi gick tillbaka till hotellet för lite bad i poolen en stund.

















Vilka cirkusartister till barn vi har va :)

Efter poolen gick vi alla in och gjorde oss i ordning för nu var det dags för födelsedagsmiddag.

Eddie hade bokat bord på vårt absoluta favvoställe här i Khao Lak, Phu Khao Lak, och det blev en riktigt fantastisk kväll. Först beställde vi en fördrink som vi satt och smuttade på och lite friterade grönsaker (jättesmaskiga).

Sen beställde vi mat, jag tog en Grilled mixed seafood med vitlökskryddat stekt ris, mycket gott...












Jag och syrran med en varsin Singapore sling



















Grilled seafood mix, gott!




Sen hände allt på en gång. Plötsligt smällde det fyrverkerier och personalen kom med tårta! Sen det häftigaste av allt, jag fick tända en egen fire balloon, det är en slags papperslampa man tänder här i Thailand för lycka och välgång, som flyger upp i himlen och sen lyser där som en stjärna.


Bara för mig! allt arrangerat av min gulliga man :)


Helt fantastiskt. Gissa om jag blev rörd. Allt var verkligen så fint.


Ja, semestern här kommer verkligen att sätta stora spår i allas hjärtan tror jag för allt har varit så underbart. Och min födelsedag har varit den bästa någonsin. Tillsammans med de man älskar mest, i ett underbart land (mamma,ni saknades). Det kan inte bli mycket bättre.


Och idag ska vi njuta av vår sista dag i paradiset... tungt.








Inga kommentarer: