söndag 21 december 2008

Hemma igen

Då var man hemma igen. alt känns upp och ner, bak och fram och helt skumt.


Det är kallt. Sviiinkallt. Man huttrar och skakar och vill bara gömma sig under duntäcket. Brrr


Det är mörkt. Det var det i Thailand också, men på ett annat sätt liksom. Där var det ett omfamnande, ljummet mörker, här är det ett kallt och rått mörker.


Tiden har man noll koll på. Jag och barnen sov hela bilresan mellan Arlanda och hem (5 tim) eftersom det var mitt i natten i Thailand, när vi kom hem vid midnatt, var det morron i Thailand men vi hoppade rakt i säng och vaknade alla pigga och glada vid ca 7.00 i morse (mitt på dagen i Thailand).


Man måste ha strumpor och långärmat. Och jacka. Man kan inte bara studsa upp, klä på sig bikini och solklänning och flip-flop och ge sig ut.

Den omställningen är nog svårast;)


Nu ska man packa upp, handla, återgå till vardagen. Tur att det är jul iaf.


Nu ska man vänja sig vid att inte vara bland cikador, syrsor, salt hav och varm sand. Blå himmel och sol. Värme, leenden och mycket skratt. En kall öl, superbillig Phad Thai, och tuk-tuk. Rosa solnedgångar vid havet. Min lilla semesterhund Sheila som bodde på hotellet men kom till vår altan varje kväll och satte sig hos mig. (tur man har lilla DJ som vi ska hämta här hemma).


Det har varit en helt underbar semester. Resebloggen kommer nu att vila ett tag, men förhoppningsvis kommer den att öppnas upp igen snart. Med nya äventyr.


Och jag vill definitivt tillbaka till Thailand, Khao Lak och alla andra underbara platser man har sett. Snart.


Solnedgångi Khao Lak

Inga kommentarer: