torsdag 11 december 2008

Att säga om Khao Lak







Nu har vi varit några dagar här i Khao Lak och man börjar smälta alla intryck. Harmonin här är total. Vårt hotell är fantastiskt. Miljön är verkligen som gjord för att man ska må bra och njuta av tillvaron. Alla husen är gjorda som små thailändska tempelbyggnader, överallt är det små ringlande bäckar fyllda med näckrosor och små träbroar man går över. Området är grönt med en massa växter och otroligt vackra blommor som är typiska för Thailand.

På kvällarna när man sitter ute på vår lilla altan hör man bara någon typ av kvittrande fåglar, kväkande grodor och syrsor, syrsor och åter syrsor.

Bara ett stenkast från hotellet ligger en underbar strand med de allra mest fantastiska solnedgångar. Längs med stranden ligger det små ställen där man kan göra massager, fotbehandlingar, manikyrer för typ ingenting och små lugna barer där man kan ta en öl och bara sitta och njuta av havet och lugnet.













Eddie njuter av solen på "vår" strand


Poolområdet här vid hotellet är hur mysigt som helst. Allt är otroligt välvårdat, rent och smakfullt, och ja... Bhandari Lover är en precis lika god drink som den ser ut att vara ;)












Jag och syrran med en varsin Bhandari Lover vid poolen














Grabbarna i skuggan vid poolen


På mornarna kliver vi upp vid halvnio och äter en frukostbuffé som innehåller allt man kan önska, en kock står och steker alla typer av ägg man önskar... scrambled egg, omelett med valfri fyllning, hjärtformade stekta ägg mm, mm... det finns juicer, färska exotiska frukter, bröd, yoggi... you name it.
Lunchen käkar vi på vårt stamhak Happy Lagoon, supergoda thairätter för typ 20 kr rätten och kvällarna besöker vi någon av alla härliga restauranger som ligger här om kring.
Ja vad kan man säga... allt här är helt underbart och vi njuter verkligen fullt ut och jag önskar alla en semester som den här.
I morron ska vi åka ut med en speedboat till en ö som heter Similan Island och snorkla och det ser vi riktigt mycket fram emot. Självklart kommer en rapport från det i morron :)
Avslutar med en bild från vår strand i solnedgången... vi tänker på er!

3 kommentarer:

Snygg-Peter, stans läckraste bak...verk! sa...

Hejsan allihop!

Snön fortsätter falla, men det smälter så länge det når marken. Men det är ändå ganska mysigt och vi har i alla fall haft det ganska ljust och fint här idag. Stockholmarna i ressällskapet kan glädja sig åt att det varit en mulen och trist dag i huvudstaden enligt en god vän till mig som bor där.

Själv har jag försökt jobba med budgeten, men svårt att komma någon vart eftersom jag först måste utforma en produktkalkyl för trycksaker innan jag kan göra en prognos över intäkterna.

Du Eddie, jag har nog gjort något fel när jag matat fiskarna...eller så är det inte guppies utan muterade pirayor, för de är jävligt glupska när jag matar dem. De har fått mat varje dag, men ändå så var det några av dem som hoppade och högg efter mina fingrar när jag matade dem idag. Och jag kan nästan svära på att en av dem blinkade åt mig och gjorde oanständiga sugande rörelser med munnen. Så det är lite obehagligt att sitta här och jobbar när de alla står tryckta mot akvarieglaset och blänger på mig med sina lystna ögon. Du får fasen lära dem veta hut när du kommer hem. Ta en eller ett par i stjärtfenan och daska dem rejält i skrivbordet, det statuerar ett exempel och avskräcker nog de andra.

För övrigt tycker jag det är synd att inte min mamma och pappa döpte mig till Per istället, för då hade jag kunnat bli brevbärare...........coolt att få smeknamnet Per Post!

Nu är det dags att fortsätta med räknandet, ha det jättebra så hörs vi av framöver!

Peter.

Anonym sa...

peter: Det blir uppfostringsanstalt för fiskarna när vi kommer hem hör jag ;)

Snygg-Peter, stans läckraste bak...verk! sa...

Ursäkta Anonym...men vem är du?! Har du inget namn du kan sätta ut? Mamma har nämligen sagt att inte ens stora pojkar får prata med främmande på nätet! Så vill du fortsätta skriva till mig får du tala om vem du är...för jag tänker inte hamna i dåligheter om du nu skulle vara en sån där nät-pedofil!