fredag 12 december 2008

Paradiset, finns det?



Eddie i sitt esse med kameran







Svaret på den frågan är lätt. Paradiset finns. Vi har varit där idag... Similan Islands

Visst, paradiset kan vara en definitionsfråga, men ur perspektivet skönhet tycker iaf jag att den platsen vi har besökt idag är en av de vackraste jag någonsin sett och varit på övht.

Innan vi åkte hit satt vi och dreglade över bilder därifrån, kan det verkligen se lika fantastiskt ut i verkligheten eller luras vykorten? Men faktum är att det var ännu mer storslaget...

Vi snorklade, åt lunch på den fantastiska stranden och hade ett riktigt äventyr och klättrade upp för en jättestor klippa som ligger där. Helt fantastiskt!












Melanie promenerar i den silkesmjuka, kritvita sanden













Jag och Eddie i paradiset












Jag i det kristallklara vattnet















Upp till toppen klättrade vi, my god vad det var läskigt :) Men värt det....














Bild tagen uppifrån toppen av klippan
Ja, vilken plats! Massor med bilder, och videofilmning blev det, det enda som saknades var en undervattenskamera vid snorklingen... men det få bli nästa gång. Och de bilder från korallreven vi såg i dag får vi spara i våra hjärtan....
Och nu ska det gå att kommentera för alla, sorry om det inte har funkat. My mistake ;)

5 kommentarer:

Angelica sa...

Ja, det är verkligen paradiset! Vi var där för snart 5 år sen och det var lika härligt då! Bara måste åka dit igen!!!

Luciakramar från mig

SarahB sa...

angelica: Vilket ställe alltså! Det var svårt att ta in skönheten där, men nog vill man tillbaka :)

Anonym sa...

SÅ himla mysigt det ser ut! Hoppas ni har det helt undebart bra!
Här är det ganska sunkigt väder, mulet och tråkigt, men.. jag ser att ni har dett rätt mycket bättre! ;)
Ha det bra! KRAAM

/Antonia :)

SarahB sa...

Antonia: Vi har det helt underbart :D

Anonym sa...

ma quante magliette di paul frank avete comprato??????ah ah ah